« Формування навичок ефективної взаємодії в колективі»
Мета: познайомити учасників між собою; розвивати уміння короткої само
презентації;формувати уміння працювати в колективі;сприяти формуванню
позитивної самооцінки
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вступ (3хв)
Сьогодні ми з вами зібрались на тренінгу, ! щоб краще пізнати
один одного, покращити настрій, та будувати відносини з
колегами на основі поваги і довіри.
Привітання
З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,
Хто чує мене – кивніть головою,
Хто бачить мене-прошу оком моргнути,
Хто любить дітей-ті підводяться тихо,
Хто найвеселіший-ви всім усміхніться.
Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться
Вправа – знайомство « Квітка моєї душі» ( 12хв)
Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної співпраці.
Зміст вправи: Тренер пропонує першому учаснику, наприклад сидячому з права від
нього, вибрати квітку,(жовта, червона, синя), пояснити чому саме вибрали
червону а не синю… назвати своє повне ім’я та відповісти на питання, які
розміщені на пелюстках.
1) Я працюю в цій школі, тому що…
2) Колектив ставиться до мене …
3) Ціную в людині такі риси характеру…
4) Мене дратує коли …
5) Я сказала б про себе, що я…
6) Моїм другом в колективі є…
Вправа « Дізнайся про мене, що я…»(5хв)
Мета: активізація учасників групи
Зміст вправи: Група розсідається по колу. Учням пояснюється, що зараз буде проводитися
гра, з допомогою якої ви зможете краще пізнати один одного. Називається
особистісна якість або описується ситуація і учасники, по відношенню до яких
відноситься даний вислів, виконують певну дію. Вони встають зі стільця,
виконують цю дію і знову сідають на місце. Наприклад: «Той, у кого є брат,
повинен клацнути пальцями». Темп гри повинен зростати. Варіанти висловлювань:
• у кого є син -
тричі моргніть;
• той, хто сьогодні
вранці з'їв смачний сніданок – погладьте себе по животику;
• хто народився
весною, нехай візьме за руку сусіда з права;
· хто народився
зимою, візьміть сусіда за руку з ліва;
• хто любить котів -
промурчіть;
• у кого є донька,
нехай скаже сусідові зліва, що це його не стосується;
• хто п'є каву з
цукром і молоком, загляньте собі під стілець;
• хто любить
вишивати, підніміть руки вгору;
• у кого є
захоплення - підстрибніть і назвіть його;
• хто дуже любить
свою роботу-вигукніть фразу «Я в захваті!»;
• хто вважає що
помилився з вибором професії, вигукніть: « Я заблукав»
• хто любить
компліменти-вигукніть «Так-так!»;
• той, хто вміє
вирощувати квіти- зробіть ривки руками
• хто вважає, що гра
триває досить довго, схрестіть руки на грудях і голосно крикніть:
«Досить!».
Вправа «Скажи мені хто твій друг» (10 хв.)
Мета: виявлення спільниїх інтересів
Зміст вправи: "Безумовно,
у кожного з вас в групі вже з'явилася людина, яка чимось близька вам. Впродовж
5 хвилин ви повинні скласти "психологічний
портрет" цієї людини. Вказувати на ознаки, особливо на
зовнішні, по яких можна відразу впізнати конкретну людину, не можна.
У "портреті"
повинно бути не менше 10-12 рис характеру, звичок, особливостей, характеризуючих саме цю людину. Той, учей який склав
«портрет» виступає зі
своєю інформацією перед групою, а інші учасники намагаються вгадати,
чий це портрет".
Вправа «Асоціативний тест»( 5 хв.)
Мета: показати учасникам, що необхідною умовою організаторських здібностей
є досить гарна реакція, вміння "не пасувати", боротися до кінця.
Зміст вправи: Тренер зачитує слова (іменники). Учасники повинні до кожного слова як
можна швидше сказати слово-асоціацію. Наприклад:
огірок - помідор
дорога - асфальт
школа - парта
Той, хто перший сказав слово-асоціацію, отримує від тренера жетон.
По закінченні вправи з'ясовується, у кого з учасників більше всього
жетонів. Він оголошується "лідером".
Асоціативний тест можна проводити в парах.
Вправа «До
побачення» (5 хв.)
Мета: Підведення підсумків
Зміст вправи: Учасники
сидять по колу. У вчителя в руках м'яч. "Закінчуючи роботу, висловимо один
одному побажання на завтрашній день. Воно повинне бути коротким. Ви кидаєте
м'яч того, кому хочете побажати, і одночасно говорите це побажання. Той, кому кинули м'яч,
у свою чергу, кидає його наступного, висловлюючи йому побажання на завтрашній
день. Будемо уважно стежити за тим, щоб м'яч побував у всіх, і постараємося
нікого не пропустити".
Притча “Про добру сім’ю”
Шановні колеги! Хочу вам розповісти чудову китайську притчу про добру
сім’ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно й дружно, без сварок і
суперечок. Правитель країни позаздрив їхній злагоді й спеціально приїхав
дізнатись, у чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на
папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов,
терпіння, ПРОЩЕННЯ.
– І це все?, - Здивувався правитель.
- Так, - відповів старійшина, - але сто разів любов, сто разів терпіння,
сто разів прощення.
- А зараз висловіть
Немає коментарів:
Дописати коментар