пʼятницю, 10 лютого 2017 р.

Міні - тренінг "Формування навичок ефективної взаємодії в колективі"

« Формування навичок ефективної взаємодії в колективі»
 Мета: познайомити учасників  між собою; розвивати уміння короткої само презентації;формувати уміння працювати в колективі;сприяти формуванню позитивної самооцінки

ХІД ЗАНЯТТЯ
Вступ (3хв)
Сьогодні ми з вами зібрались на тренінгу, ! щоб краще пізнати  один  одного,  покращити   настрій, та будувати відносини з колегами на основі поваги і довіри.  
Привітання
З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,
Хто чує мене – кивніть головою,
Хто бачить мене-прошу оком моргнути,
Хто любить дітей-ті підводяться тихо,
Хто найвеселіший-ви всім усміхніться.
Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться
Вправа – знайомство « Квітка моєї душі» ( 12хв)
Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної співпраці.
Зміст вправи: Тренер пропонує першому учаснику, наприклад сидячому з права від нього,  вибрати квітку,(жовта, червона, синя), пояснити чому саме вибрали червону а не синю… назвати своє повне ім’я та відповісти на питання, які розміщені на пелюстках.
1) Я працюю в цій школі, тому що…
2) Колектив ставиться до мене  …
3) Ціную в людині  такі риси характеру…
4) Мене дратує  коли …
5) Я сказала б про себе, що я…
6) Моїм другом в колективі є…
Вправа « Дізнайся про мене, що я…»(5хв)
Мета:  активізація учасників групи
Зміст вправи: Група розсідається по колу. Учням пояснюється, що зараз буде проводитися гра, з допомогою якої ви зможете краще пізнати один одного. Називається особистісна якість або описується ситуація і учасники, по відношенню до яких відноситься даний вислів, виконують певну дію. Вони встають зі стільця, виконують цю дію і знову сідають на місце. Наприклад: «Той, у кого є брат, повинен клацнути пальцями». Темп гри повинен зростати. Варіанти висловлювань:
•          у кого є син - тричі моргніть;
•          той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – погладьте себе по животику;
•          хто народився весною, нехай візьме за руку сусіда з права;
·                    хто народився зимою, візьміть сусіда за руку з ліва;
•          хто любить котів - промурчіть;
•          у кого є донька, нехай скаже сусідові зліва, що це його не стосується;
•          хто п'є каву з цукром і молоком, загляньте собі під стілець;
•          хто любить вишивати, підніміть руки вгору;
•          у кого є захоплення  - підстрибніть і назвіть його;
•          хто дуже любить свою роботу-вигукніть фразу «Я в захваті!»;
•          хто вважає що помилився з вибором професії, вигукніть: « Я заблукав»
•          хто любить компліменти-вигукніть «Так-так!»;
•          той, хто вміє вирощувати квіти- зробіть ривки руками
•          хто вважає, що гра триває досить довго,  схрестіть руки на грудях і голосно крикніть: «Досить!».
Вправа «Скажи мені хто твій друг» (10 хв.)
Мета: виявлення спільниїх інтересів
Зміст вправи: "Безумовно, у кожного з вас в групі вже з'явилася людина, яка чимось близька вам. Впродовж 5 хвилин ви повинні скласти "психологічний портрет" цієї людини. Вказувати на ознаки, особливо на зовнішні, по яких можна відразу впізнати конкретну людину, не можна. У "портреті" повинно бути не менше 10-12 рис характеру, звичок, особливостей, характеризуючих саме цю людину. Той, учей який склав «портрет» виступає зі своєю інформацією перед групою, а інші учасники намагаються вгадати, чий це портрет".
Вправа «Асоціативний тест»( 5 хв.)
Мета: показати учасникам, що необхідною умовою організаторських здібностей є досить гарна реакція, вміння "не пасувати", боротися до кінця.
Зміст вправи: Тренер зачитує слова (іменники). Учасники повинні до кожного слова як можна швидше сказати слово-асоціацію. Наприклад:
огірок - помідор
дорога - асфальт
школа - парта
Той, хто перший сказав слово-асоціацію, отримує від тренера жетон.
По закінченні вправи з'ясовується, у кого з учасників більше всього жетонів. Він оголошується "лідером".
Асоціативний тест можна проводити в парах.
Вправа «До побачення» (5 хв.)
Мета: Підведення підсумків
Зміст вправи: Учасники сидять по колу. У вчителя в руках м'яч. "Закінчуючи роботу, висловимо один одному побажання на завтрашній день. Воно повинне бути коротким. Ви кидаєте м'яч того, кому хочете побажати, і одночасно говорите це побажання. Той, кому кинули м'яч, у свою чергу, кидає його наступного, висловлюючи йому побажання на завтрашній день. Будемо уважно стежити за тим, щоб м'яч побував у всіх, і постараємося нікого не пропустити".
Притча “Про добру сім’ю”
Шановні колеги! Хочу вам розповісти чудову китайську притчу про добру сім’ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно й дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив їхній злагоді й спеціально приїхав дізнатись, у чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, ПРОЩЕННЯ.
– І це все?, - Здивувався правитель.
- Так, - відповів старійшина, - але сто разів любов, сто разів терпіння, сто разів прощення.
А зараз висловіть 

Немає коментарів:

Дописати коментар